„Platformy startowe dla nowych pomysłów” to kompleksowy program wspierania startupów, realizowany w ramach programu Polska Wschodnia 2014-2020 (działanie 1.1 POPW). Celem Platformy Startowej Connect jest rekrutacja pomysłów młodych przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój innowacyjny biznes w Polsce Wschodniej, w tym w szczególności na terenie województwa lubelskiego. Software Camp jako Partner programu proponuje rozwój innowacyjnych pomysłów pod naszymi skrzydłami.
Dla kogo?
Osoby do 35 roku życia za pośrednictwem specjalnego formularza mogą zgłaszać swoje innowacyjne pomysły na biznes. Pomysły mogą być zgłaszane przez pojedynczych pomysłodawców, jak i zespoły pod warunkiem, że zgłaszane koncepcje nie były przedmiotem już prowadzonej działalności gospodarczej.
Kiedy?
Już !
Nabór pomysłów trwać będzie od 1 marca 2016 roku do końca kwietnia 2017 roku.
Jak to działa?
1) wypełniasz formularz zgłoszeniowy,
2) grupa ekspertów ocenia Twój pomysł w ramach wstępnej weryfikacji,
3) zostajesz zaproszony na spotkanie z doświadczonymi przedsiębiorcami i ekspertami, przed którymi w szczegółach zaprezentujesz swój pomysł,
4) kwalifikacje do programu Platformy Startowej Connect,
5) po zakwalifikowaniu rejestrujesz swoją firmę typu startup w formie spółki z o.o.,
6) cieszysz się kompleksową i profesjonalną opieką mentorów!
Co zyskuję?
1) udział w trzydniowym zjeździe zerowym „kick off session”, a także sześciu dwudniowych zjazdach o następującej tematyce: praca nad pomysłem metodą Lean Canvas, Business Model Canvas, zarządzanie firmą, zarządzanie HR, team building, leadership, UX, wycena projektu, przygotowanie do spotkań z inwestorem, crowdfunding, branding, marketing, sprzedaż, rynki zagraniczne, prawne aspekty prowadzenia firmy, finanse i księgowość oraz negocjacje,
2) warsztaty teambuildingowe, warsztaty pitchingu, indywidualne sesje mentorskie oraz regularne spotkania indywidualne z opiekunami startupów,
3) wsparcie w zakresie procesu zakładania spółki,
4) wsparcie w kwestiach formalnych wynikających z regulaminu projektu i umowy na inkubację,
5) konsultacje z 12 mentorami posiadającymi ponadprzeciętne doświadczenie i kwalifikacje w dziedzinie uruchamiania działalności gospodarczej. Mentorami w projekcie są przedsiębiorcy zarządzający dużymi przedsiębiorstwami, aniołowie biznesu, ekonomiści z wieloletnim doświadczeniem, eksperci wspierający kreowanie i wdrażanie pomysłów biznesowych,
6) powierzchnię biurową (wraz z infrastrukturą teleinformatyczną oraz niezbędnym wyposażeniem),
7) możliwość uczestnictwa w warsztatach z zakresu wystąpień publicznych czy szkoleń z przygotowania prezentacji na sesje pitchingowe,
8) obsługę księgową i prawną, doradztwo podatkowe oraz podstawowe wsparcie marketingowe w zakresie opracowania elementów identyfikacji korporacyjnej,
9) możliwość ubiegania się nawet o 800 tys. bezzwrotnej dotacji na rozpoczęcie działalności biznesowej w drugiej części programu (od czerwca 2016 roku).
Autorzy wyróżniających się projektów mają też szansę na sfinansowanie udziału w międzynarodowych eventach startup-owych. Dodatkowo Platforma Startowa Connect przewiduje usługi specjalistyczne oraz dodatkowe świadczenia. Więcej szczegółowych informacji o możliwym wsparciu i korzyściach znajduje się na dedykowanej podstronie: www.platformystartowe.gov.pl/program-inkubacji/connect.
Przekonaliście mnie! Gdzie mogę aplikować?
Pomysłodawcy mogą zgłaszać swoje pomysły na tej stronie wypełniając wszystkie pola formularza.